Czy jest event?
Od kilku lat słowo „event” zadomowiło się w języku polskim. Jest powszechnie używane w branży marketingowej i coraz częściej przenika do języka potocznego. Problem w tym, że dotychczas nikt nie podjął się precyzyjnej definicji tego słowa i każde nierutynowe działanie zarówno firmy, jak i osób indywidualnych zaczyna być nazywane eventem.
Eventy organizuje się we wszystkich grupach społecznych i wszystkich rodzajach organizacji. To, co dla jednej grupy jest czymś specjalnym (special event), wydarzeniem, inna grupa widzi jako coś pospolitego i normalnego.
Eventy dzielą się na różne typy. Mamy eventy biznesowe i korporacyjne, eventy społecznie zaangażowane i charytatywne, targi i wystawy, eventy rozrywkowe i rekreacyjne, wydarzenia kulturalne, eventy rządowe i obywatelskie, eventy marketingowe, eventy społeczne lub związane z cyklem życia, spotkania i konferencje oraz eventy sportowe. To pokazuje, że mnogość definicji eventu zależy głównie od naszego sposobu postrzegania zjawisk.
Czym się zajmuje firma eventowa?
Może zorganizować tradycyjne przyjęcia oraz imprezy np. firmowe przyjęcie gwiazdkowe czy wesele, ale zajmie się także organizacją koncertu, pikniku czy festiwalu. W różnych miejscach pracy coraz bardziej popularne są firmowe wyjazdy integracyjne, motywacyjne czy szkoleniowe.
Do zadań firmy eventowej należy przede wszystkim zaplanowanie eventu, zorganizowanie go i przeprowadzenie działań marketingowych, mających na celu rozpropagowanie danego wydarzenia. Promocja wydarzenia jest bardzo ważna. Można sobie wyobrazić, że zorganizowało się i dopięło na ostatni guzik event, ale pojawiła się na nim tylko garstka ludzi. Nawet najlepiej zorganizowane wydarzenie może okazać się klapą, kiedy zawiedzie promocja.
Firma eventowa pozwala również na ogromną oszczędność czasu, ponieważ przy organizacji imprez na dużą skalę zaplanowanie i zorganizowanie wszystkich elementów wydarzenia może pochłaniać ogromną ilość czasu. Łatwiej jest zlecić to komuś kto się na tym zna. Skorzystanie z usług profesjonalnej agencji eventowej daje pewność, że zostanie dopilnowany każdy najdrobniejszy szczegół imprezy. Klienci nie muszą martwić się organizacją danego wydarzenia a mogą w zamian skupić się na tym, co rzeczywiście jest najważniejsze.
Rzetelna firma eventowa
Opinie, co do sposobu wyboru firmy są różne. Jedni każą zwracać uwagę na doświadczenie takiej agencji. Przede wszystkim powinniśmy zorientować się, jak długo dana firma działa na rynku. Warto pamiętać o tym, że nic nie uczy bardziej, niż odpowiednio długi staż pracy. Dlatego też im dłużej agencja eventowa działa na rynku, tym większe prawdopodobieństwo tego, że świadczy wysokiej jakości usługi. Inni z kolei rozważają przy wyborze firmy opinie innych osób, które korzystały z danej agencji i ją polecają. Dla wielu osób właśnie ta metoda jest najbardziej wartościowa i z niej najchętniej korzystają, zdając się na opinie zaufanych osób.